- elektronicznie: dks@ure.gov.pl
W przypadku problemów z przedsiębiorstwem energetycznym konsumenci również
mogą również liczyć na pomoc instytucji wspomagających ich w sprawach spornych z
innymi przedsiębiorcami, takich jak:
Rzecznicy konsumentów
W przypadku kłopotu z przedsiębiorstwem energetycznym należy zwrócić się do
17
właściwego miejscowo miejskiego bądz powiatowego rzecznika konsumentów do zadań
którego należy m.in. zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji
prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów. W razie potrzeby rzecznik może
również wystąpić w naszej sprawie do przedsiębiorstwa energetycznego. Informacji o
siedzibie rzecznika konsumentów należy poszukać w najbliższym starostwie powiatowym
mieście, lub w urzędzie miasta. Adresy i telefony wszystkich rzeczników, a także
szczegółowe informacje można również znalezć na stronie:
www.uokik.gov.pl/rzecznicy_konsumentow.php
Federacja Konsumentów
W razie problemów z przedsiębiorstwem energetycznym możemy się także zwrócić
osobiście lub telefonicznie - do jednego z klubów Federacji, które znajdują się w 44
miastach na terenie całej Polski. Adresy i telefony wszystkich biur Federacji, a także
szczegółowe informacje można znalezć na stronie: www.federacjakonsumentow.org.pl
Ponadto funkcjonuje bezpłatna infolinia, prowadzona przez Federację
Konsumentów, w ramach której dyżurujący prawnicy udzielają porad:
- telefon: 800 007 707 (od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-17:00)
- e-mail: porady_prawne@federacja-konsumentow.org.pl
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich jest pozarządową organizacją konsumencką,
prowadzącą Konsumenckie Centrum E-porad, w którym każdy konsument może za
pośrednictwem poczty elektronicznej skorzystać z porady prawnej w sprawach
konsumenckich, pisząc na adres: porady@dlakonsumentow.pl
18 [ Pobierz całość w formacie PDF ]