[ Pobierz całość w formacie PDF ]

w pracowni komputerowej lub w symulacyjnej firmie handlowej.
6. Propozycje metod sprawdzania i oceny osiągnięć
edukacyjnych ucznia
Nauczyciel powinien zaplanować badania diagnostyczne, pozwalające
na określenie stopnia sprawności uczniów w obsłudze komputerowej
księgi przychodów i rozchodów.
Sprawdzanie osiągnięć uczniów powinno odbywać się przez cały czas
realizacji programu jednostki modułowej. Przed przystąpieniem do
wykonywania ćwiczeń należy sprawdzić znajomość podstaw
teoretycznych. W zależności od warunków może to być sprawdzian ustny
lub pisemny. Pozytywny wynik sprawdzianu powinien być warunkiem
przystąpienia do ćwiczeń.
Najważniejsze kryteria oceny powinny określać: sprawność, szybkość
i bezbłędne wykonanie ćwiczenia oraz właściwe wykorzystanie systemów
informatycznych. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy
64
oraz utrzymanie ładu na stanowisku pracy należy sprawdzać obserwując
pracę uczniów podczas wykonywania ćwiczeń.
65
Jednostka modułowa 341[03].Z2.05
Prowadzenie korespondencji handlowej w języku
obcym
1. Szczegółowe cele kształcenia
W wyniku procesu kształcenia uczeń/słuchacz powinien umieć:
 przeczytać ze zrozumieniem i przetłumaczyć treść pism, protokołów,
sprawozdań, notatek służbowych, pism urzędowych, korespondencji
handlowej,
 zidentyfikować główne problemy zawarte w tekście,
 sformułować pytania na podstawie przeczytanego tekstu,
 zredagować: zaproszenie, zapytanie ofertowe, ofertę, odpowiedz
na ofertę, kontrakt, pismo w sprawie reklamacji, podziękowanie,
 napisać pełny i skrócony tekst faksu,
 sporządzić korespondencję w sprawach finansowych z bankami
i firmami ubezpieczeniowymi.
2. Materiał nauczania
Komunikacja z kontrahentami. Rozmowy handlowe.
Notatki służbowe, protokoły.
Pisma urzędowe.
Blankiety, formularze, kwestionariusze o charakterze handlowym.
Komunikacja z bankami i firmami ubezpieczeniowymi
3. wiczenia
" Analizowanie struktury przeczytanego tekstu, identyfikowanie
zagadnień głównych i drugorzędnych.
" Wyciąganie wniosków z informacji podanych w tekście.
" Formułowanie pytań dotyczących przeczytanego tekstu.
" Redagowanie notatki.
" Dobieranie właściwego stylu pisma urzędowego.
" Stosowanie zwrotów używanych w pismach urzędowych.
" Sporządzanie pism na podstawie odpowiednich wzorów.
" Samodzielne formułowanie pism na zadany temat.
" Sporządzanie zapytania o ofertę.
" Sporządzanie notatek służbowych i protokołów.
" Wypełnianie blankietów, druków, formularzy związanych z tematyką
handlową.
66
4. Zrodki dydaktyczne
Nagrania magnetofonowe.
Filmy na kasetach video.
Czasopisma specjalistyczne w języku obcym.
Druki, blankiety, formularze w języku obcym.
Wzory pism handlowych w języku obcym.
Techniczne środki kształcenia.
5. Wskazania metodyczne do realizacji programu jednostki
Realizację programu należy rozpocząć od diagnozy umiejętności
językowych ucznia i na jej podstawie zaplanować metody nauczania-
uczenia się i organizację zajęć. Podstawową formą organizacyjną
powinna być praca w małych 5 osobowych zespołach, tworzonych według
kryteriów poziomu umiejętności językowych uczniów.
Aby osiągnąć założone cele kształcenia uczniowie powinni prowadzić
rozmowy telefoniczne z kontrahentami i przedstawicielami instytucji
finansowych, sporządzać korespondencję handlową oraz korespondencję
w sprawach finansowych.
Kompetencje językowe opierać się będą na poznanych w liceum
kategoriach semantycznych wypełnionych materiałem leksykalnym języka
zawodowego.
6. Propozycje metod sprawdzania i oceny osiągnięć
edukacyjnych ucznia
Sprawdzanie i ocenianie osiągnięć uczniów powinno odbywać się
systematycznie na podstawie ustalonych kryteriów. Pisemne formy
sprawdzania umiejętności w zakresie prowadzenia korespondencji
handlowej to: sprawdziany leksykalno-gramatyczne w formie testów,
tłumaczenie zdań na język obcy, redagowanie dialogu lub uzupełnianie go
replikami, wypełnianie blankietów i formularzy, pisanie pism w sprawach
handlowych i finansowych
W końcowej ocenie osiągnięć uczniów należy uwzględnić ocenę
różnych sprawności językowych, kształtowanych w jednostce modułowej.
67
Moduł 341[03].Z3
Zasoby ludzkie w przedsiębiorstwie handlowym
1. Cele kształcenia.
W wyniku procesu kształcenia uczeń / słuchacz powinien umieć:
 stosować przepisy kodeksu pracy i innych aktów prawnych
dotyczących prawa pracy,
 przewidywać skutki prawne czynności związanych z prowadzeniem
polityki kadrowej,
 korzystać z różnych zródeł prawa,
 stosować zasady racjonalnej organizacji i zarządzania zasobami
ludzkimi,
 sporządzać dokumenty związane z korespondencją w sprawach
osobowych, także w języku obcym,
 obsługiwać programy użytkowe kadrowo-płacowe i program Płatnik,
 rozliczać się z urzędem skarbowym i z ZUS, [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • arachnea.htw.pl